Денис Ман вітає працівників туристичної галузі з професійним святом!

Шановні колеги!

Сьогодні світ відзначає Всесвітній день туризму. Хочу почати з вітання: хай у роботі кожного з Вас будуть лише позитивні досягнення, а в житті так само – лише світлі миті!)

Коротко про нашу роботу та перспективні плани на 2017 рік.

1. Сьогодні, в області реалізуються заходи Програми розвитку туризму і курортів на 2016-2020 роки. Першими результатами виконання зазначеної програми є:

суттєве збільшення кількості туристів на території області (за півроку нас відвідали півмільйона туристів, що в 2,5 разів більше у порівнянні з аналогічним періодом 2015 року);

збільшення надходжень від туристичного збору (за перше півріччя 2016 року цей показник досяг рівня цілого 2015 ріку);

покращення туристичної привабливості Закарпаття (сьогодні область є найбажанішим регіоном України для відвідування туристами).

Важливо зауважити, що виконавцями програми окрім влади є бізнес, і його роль куди важливіша.

2. Цього року, наслідуючи кращі практики світу та Європи, в Україні вперше фахово заговорили про утворення Національної туристичної організації. Закарпаття один з перших регіонів України, який розпочав активну роботу з утворення Регіональної туристичної організації. Сьогодні, у Всесвітній день туризму, ми починаємо процедуру реєстрації Регіональної туристичної організації, котра стане співвиконавцем обласної туристичної програми, а її основна задача – консолідувати бізнес, громадські профільні організації навколо туристичного розвитку Закарпаття. Сподіваємося, що такий крок назустріч одне одному значно підсилить наші результати на туристичному ринку, прибутки бізнесу будуть зростати, а бюджет області – наповнюватиметься.

3. Туристичний потенціал Закарпатської області представлено абсолютно на всіх виставкових заходвх та форумах, що дає можливість проводити маркетинг туристичної території (дестинації) через професійні майданчики. До участі у всіх цих заходах обов’язково залучаються представники туристичного бізнесу.

4. Туристичні дороги (мається на увазі дороги до туристичних об’єктів, територій) - нарешті ми знайшли шляхи вирішення цього проблемного питання. Ми вперше разом з Львівською ОДА не змагаємося, а навпаки працюємо на спільний результат. Проект «Тисовець-Славськ-Боржава» це довгостроковий, але цілком реальний проект. Незабаром там вже буде гравійоване покриття.

За ініціативи голови облдержадміністрації, Руська Мокра та Колочава теж матимуть свою дорогу, котра суттєво спростить життя екскурсоводів, а перебування туристів на території області буде ще більш комфортним. Мукачівщина та Перечинщина теж незабаром матимуть якісну дорогу. Особливо радує те, що до вирішення цієї проблеми почали долучатися представники районних органів влади.

5. Календар подій. Немає жодних вихідних, коли в області не відбувається якогось свята, фестивалю, акції, події. Кількість відновлених фестивалів, їх якість значно сприять збільшенню туристичних потоків в Закарпатську область.

6. Ми проаналізували як туристи добираються до основних туристичних зон, і виявили суттєві проблеми з вказівниками руху. За рахунок обласної програми, з допомогою районів, у жовтні цього року буде встановлено 25 вказівних туристичних знаків.

7. Рішенням голови ОДА Г. Москаля, за підтримки голови обласної ради М. Рівіса 2016 рік оголошено роком доріг. Результат не забарився: відремонтованою дорогою на Синевир масово почали приїжджати туристи, кількість яких в рази перевищила піврічні показники.

8. Закарпаття отримало свій туристичний бренд – «Закарпаття – земля, наближена до неба». Ідея, виражена логотипом, «філософією» та візуальним зображенням повністю відображає основні характеристики Закарпаття туристичного.

Про перспективи на 2017 рік

  1. 2017 рік буде роком, спрямованим на підвищення якості туристичних послуг. Цього року обласна влада повністю сприятиме розвитку туристичного бізнесу, що є нашим пріоритетом. Разом із тим, ми повинні спільно напрацювати стандарти в туризмі. Якими вони будуть – вирішувати представникам бізнесу, влади та громадськості.

  2. Проведення останніх фестивалів показало, що райони не в змозі самотужки забезпечити розміщенням всіх туристів та відпочиваючих, бо не мають для цього достатньої бази. Нагадаю, що в Закарпатті такого поняття як туристичний сезон немає. На відміну від інших областей у нас він – круглорічний. Тому, при формуванні календарів туристично-культурних подій, райони мають попрацювати так аби заклади розміщення завжди були наповнені.

  3. Про єдиний календар туристичних подій. Хочу відмітити, що велика концентрація подій – це добре, але районам слід все-таки узгодити деякі заходи між собою. Тому ми починаємо формувати календар подій обласного рівня та просимо подати нам інформацію найближчим часом.

  4. Про якість послуг в туризмі говоримо не перший рік. Протягом цього року, ми отримали багато звернень щодо від організованих туристичних груп щодо якості надання екскурсійних послуг, послуг з проживання, харчування, та як сформована програма тощо. Хочемо зазначити, що готелів, які мають підтверджену категорію (зірки) у нас всього 3 з 229, зареєстрованих в області. Недостатньо проводиться робота з категоризації сільських садиб, які є важливим учасником туристичного ринку. Діяльність туристично-інформаційних центрів також потребує уваги.

  5. Не в повній мірі сплачується туристичний збір. Зокрема, якщо ми хочемо, аби бюджети міст і районів наповнювалися, туристичний бізнес повинен також справно сплачувати податки, місцевий туристичний збір. У 2016 році область повністю повертає туристичний збір у сферу туризму. Хотілося б, щоб у 2017 році райони та міста повернули збір в сферу, а у 2018 році маю надію, що туристичний збір нарешті стане цільовим податком (як екологічний). Сьогодні як ніколи потрібно повернути довіру бізнесу, а це чи не єдина така можливість.

  6. Дороги до туристичних місць та зон і надалі будуть пріоритетними при виборі проектів фонду регіонального розвитку, при формуванні обласного бюджету, і вірю, що й при формуванні місцевих бюджетів також.

  7. Туристичний бренд Закарпаття – це візуальне та змістовне наповнення наших і ваших фестивалів. Рішенням сесії 22 вересня цього року бренд затверджено, ринок теж визначився з його використанням. Варто офіційному Закарпаттю синхронізувати дії з його використання. Для цього логотип бренду буде надіслано на районні адміністрації та міськвиконкоми.

Закарпаття – туристичний край. Наша задача сьогодні цей край якісно вивести на міжнародний туристичний ринок та спільно працювати над підвищенням його іміджу.

Зі святом!

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer